Wandelen voor water 2016

Opbrengst sponsorloop basisscholen in Beilen, Dwingeloo en Westerbork bijna € 18.000,-

Op woensdag 23 maart liepen meer dan 200 kinderen uit de regio van Beilen mee aan de sponsorloop Wandelen voor Water. De kinderen hebben zich laten sponsoren door familie, buren en andere bekenden. Ook Rotaryclub Beilen, Rabobank, het Waterschap Drents Overijsselse Delta en Aqua for All sponsoren de actie. De opbrengst ruim € 15.000,-. De opbrengsten zijn voor AMREF Flying Doctors in Ethiopië. Dankzij Wandelen voor Water hebben kinderen daar binnenkort ook schoon drinkwater en goede sanitaire voorzieningen.

Storkschool in Dwingeloo

De afstand van 6 km met 6 liter water op hun rug is de gemiddelde afstand en hoeveelheid water waar hun leeftijdgenootjes in Afrika dagelijks mee te maken hebben.

Zo beleefden ze de dagelijkse praktijk van Afrikaanse kinderen. Voorafgaand aan de wandeling hebben de leerlingen een gastles van AMREF gehad, om hen bewust te maken van de waterproblematiek in de ontwikkelingslanden. Wandelen voor Water is een landelijk initiatief.

Organisatie

De lokale organisatie van Wandelen voor Water is in handen van Rotaryclub Beilen. Rotary is een netwerk dat zich inzet voor de samenleving. Alle leden van de Rotaryclub zijn betrokken om deze actie tot een succes te maken. De Rotaryclub Beilen wordt voor dit project ondersteund door AMREF Flying Doctors.

Over AMREF Flying Doctors

AMREF is de grootste Afrikaanse gezondheidsorganisatie, in 1957 in Kenia opgericht als ‘Flying Doctors’. De organisatie heeft als doel de gezondheid van kwetsbare bevolkingsgroepen in Afrika structureel te verbeteren. Zo krijgen zij de kans om te ontsnappen aan armoede. In Nederland zet AMREF Flying Doctors zich in voor fondsenwerving en een verantwoorde besteding van die fondsen aan het werk van AMREF in Afrika. Ook zorgt de organisatie voor draagvlak en aandacht voor een betere gezondheid in Afrika.