DisCon 2014: Lelystad

discon2014

Lelystad twee dagen centrum van District 1590

Aangezien gouverneur Jan Leentvaar uit Flevoland komt, was de organisatie van zowel de PETS als de Discon dit jaar opgedragen aan de twee samenwerkende Rotaryclubs van Lelystad. Op vrijdagmiddag werd de aftrap gegeven met de training van de inkomende clubvoorzitters voor het clubjaar 2014-2015. Een kleine zestig toekomstige voorzitters waren daarvoor aanwezig in het Apollohotel. Uiteraard had inkomend gouverneur Rob Staal de leiding.

C:\Users\Schrijver\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\MVN_7198.jpg

Een bijzonder intermezzo was de ontvangst op het stadhuis van Lelystad door burgemeester Margreet Horselenberg.

Vorig jaar werden voor het eerst alle districtsbrede activiteiten in één weekeind georganiseerd. Ditmaal was dat niet anders. Dat hield in, dat op zaterdagmorgen de ledenvergadering plaatsvond en aansluitend de Districtsconferentie. Die laatste bestond ditmaal uit excursies naar de Oostvaardersplassen of de Bataviawerf. Beiden groepen gasten maakten bovendien in vier bussen een interessante rondrit door Lelystad.

C:\Users\Schrijver\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_5267 vol.jpg

Een vos!

Fanatiek jager Wim van der Heiden (rc Oosterwolde) mag slechts zijn telelens gebruiken.

Onderonsje tussen de scheidende en komende gouverneurs Jan Leentvaar (l.) en Rob Staal.

C:\Users\Schrijver\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\MVN_7170.jpg

C:\Users\Schrijver\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\MVN_7263.jpg

Advies voor de Oostvaardersplassen: stevig schoeisel. Henk en Patricia Speelman (rc Zwartewatersteden).

Foto’s:
Martin van Nieuwenhoven