The Rotary Foundation: alle info

1. Er zijn twee soorten Grants: de District Grant en de Global Grant.

Er zijn twee soorten Grants: de District Grant en de Global Grant.

De District Grant wordt jaarlijks door het district toegekend voor serviceprojecten lokaal of internationaal. Deze Grants liggen tussen de € 500 en € 1.500. Aanvragen hiervoor dienen vóór 1 oktober via deze site aangevraagd te worden, zie rechterkolom bij District Grant. De uitvoering van het serviceproject dient te vallen tussen 1 oktober van dat jaar en 1 oktober jaar daarop.

Global Grants zijn interessant voor grote projecten in het buitenland. Noodzakelijk hierbij is de betrokkenheid van een Rotaryclub in het betrokken land. Van groot belang is de juiste ‘Area of Focus’ te kiezen. De districtsbijdrage is even groot als de bijdrage van de club. Vervolgens krijgt de bijdrage van het district een Global Grant van 80%. Bij een Global Grant dient een projectvoorstel gemaakt te worden. Voorbeelden vind je in de rechterkolom bij Global Grants alle info. De tijd tussen ontwikkelen van een projectvoorstel en de definitieve goedkeuring vergt enkele maanden. Het indienen van een projectvoorstel kan het hele jaar door. Alle informatie vind je in de rechterkolom bij Global Grants.

Start bij het ontwikkelen van een Global Grant project altijd met ‘Global Grant, adviezen bij de start’ zie hier.

Veel succes en schroom niet een projectvoorstel voor een Global Grant te ontwikkelen!

2. Rotary grants terms & conditions

Om in aanmerking te komen voor een bijdrage van het district, dient er in vier jaar minimaal drie keer gedoneerd te zijn aan het Annual Fund. Zie verder de Terms & Conditions en de voorwaarden voor een District cq Global Grant.

3. doelstelling van de Rotary Foundation

4. verschil tussen een service project en een fundraising activiteit

5. Wat is The Rotary Foundation?

Mooi en informatief overzicht van de Rotary Foundation.

6. Zes Area of Focus

7. Rotary Foundation Reference guide