Dinsdagavond in Pulchri
Marokko

Uitgangspunten

Dru cultuurfabriek Ulft

Op 15 maart 1980 is Rotaryclub Den Haag – Lange Voorhout is een feit. Vanaf de oprichting bestaat er een verbondenheid met kunst. De bijeenkomsten vonden en vinden nog steeds plaats in de kunstenaarssociëteit Pulchri.

In het programma is veel aandacht voor beeldende kunst, muziek, theater en architectuur.
Uitgangspunten van de club zijn: vriendschap, eerlijkheid en iets betekenen voor de omgeving. In 1994 wordt de eerste vrouw lid, culturele diversiteit is uitgangspunt voor de samenstelling van het ledenbestand.

Projecten

Project Ondernemerschap Haagse Culturele instellingen
Culturele instellingen zijn in zwaar weer terecht gekomen, door de bezuinigingen die de politiek heeft ingesteld. Op grond van het in de club heersende adagium om kennis en kunde van individuele leden ten diensten te stellen aan door de club aan te wijzen projecten, hebben enkele leden getracht enkele Haagse culturele instellingen (Korzo, Filmhuis en Theater aan ’t Spui) terzijde te staan. Door het inschakelen van het eigen netwerk is de groep uitgebreid met enkele jongeren met frisse ideeën. De groep is enkele keren als geheel, dan wel in kleinere groepjes bijeen geweest om ideeën aan te dragen en als klankbord te fungeren. Uiteindelijk is afgesproken dat wij op initiatief van de culturele instellingen klaar staan om hen ter zijde te staan wanneer dat nuttig of nodig is.
Project Weeshuis Kenia
Project Stichting Vrienden van Biesland
Project woonhuis Museum Mesdag
Project James Turrell
Project Mens en Tuin

Rotary reis

Ieder jaar maken we een Rotary reis. In september 2014 gaan we naar Texel.

Het ene jaar blijven we in Nederland (zaterdag/zondag) en het jaar daarop gaan we (veelal) naar het buitenland (afhankelijk van de bestemming een aantal dagen). In de afgelopen jaren heeft ons dit in Praag (2002), Brussel (2003), Kopenhagen (2004), Zeeland (2005), Warnsveld (2006), Suriname (2007), Antwerpen (2008), Maastricht (2009), Marokko (2010), Giethoorn (2011), München (2012) en de Achterhoek (2013) gebracht. De reis is meestal in mei of juni en altijd samen met partners. Het is een prima manier elkaar beter te leren kennen…!

Ieder jaar wordt er rondom onze jaarlijkse reis door middel van een kookavond bij een van de leden thuis een inzameling gehouden. Het opgehaalde geld wordt beschikbaar gesteld voor een goed doel in het gebied van onze reisbestemming