Keukenhof
Padeltoernooi
Jaarlijkse Wilde Westendag
Nieuwsitem Wilde Westendag 2023
Filmvoorstelling "de Roep van de Woestijn"
Nieuwsitem over de filmvoorstelling
NL Doet
Onze club doneert een shelterbox voor slachtoffers van de aardbeving in Marokko
Schenking generatoren aan Oekraïense gezinshuizen

Welkom bij de website van Rotaryclub Hillegom-Lisse

"De Roep van de Woestijn"

Op maandagavond 13 februari 2023 vond een uniek evenement plaats.

De film van de hand van de in Lisse woonachtige filmmaker Pierre Jacobs, "de Roep van de Woestijn" was eenmalig te zien in Filmhuis Lisse.

Een volle zaal met belangstellenden was getuige van dit prachtige evenement.

Jim vermeulen, een van de Haagse tweelingbroers die gevolgd is voor de documentaire was speciaal voor deze avond met een van de woestijntrucs van de 'Holland Africa Tour' naar Lisse afgereisd en vertelde over vele avonturen die hij beleefd heeft in zijn ruim 50-jarige avonturiersbestaan. Ook Pierre Jacobs bleek een goede verteller en nam de aanwezigen mee in de totstandkoming van deze film. De film, die aansluitend werd vertoond kreeg daardoor een extra dimensie.

De opbrengst van deze avond komt volledig ten goede aan de voedselbanken in Lisse en Hillegom en een door de avontuurlijke broers opgezet waterproject in Mauritanië.

Wilde westendag 2023 wederom groot succes!

Op 4 juni 2023 organiseerden wij voor de 4e keer de Wilde Westendag voor kinderen met een beperking.

Een terugkerend evenement dat altijd blije gezichten oplevert bij de kinderen.

In groepjes speelden ze "indianen"spelletjes en mochten ze de paarden borstelen en aaien.

Ze kregen aan het eind van de dag allemaal een diploma en presentje mee naar huis.

Als afsluiter was er een heuse demonstratie  met enkele paarden van 'Stichting Puntenburg", waarvan de vrijwilligers belangeloos meewerkten aan deze dag.

Ben jij iemand die je kennis en vaardigheden gebruikt om anderen verder te helpen, ben je maatschappelijk betrokken en heb je leiderschapskwaliteiten? Vind je het inspirerend om je eigen kwaliteiten verder te ontwikkelen?

Dan pas je helemaal in het Rotary profiel!!

Het kost je wat tijd maar levert je ook veel inspiratie, voldoening en niet onbelangrijk: vriendschappen op!