Wandelen voor Water tijdens avondvierdaagse Leusden 2015

Wandelen voor water tijdens avondvierdaagse op 3 juni 2015

De Rotaryclubs Amersfoort, Amersfoort Regio en Leusden c.a. organiseerden samen met Simavi en de Avondvierdaagse Leusden “Wandelen voor water” op 3 juni 2015.

Waterprojecten in Ghana

Met een aantal scholen in de gemeenten Amersfoort en Leusden is geld opgehaald voor water- en sanitatieprojecten van Simavi en Rotary in Ghana. Het geld wordt besteed aan het leveren van een bijdrage aan de millenniumdoelstelling van de VN: iedereen in de wereld toegang te verschaffen tot veilig drinkwater en schone sanitaire voorzieningen.

Avondvierdaagse 3 juni 2015

Simavi en Rotaryclub Amersfoort-Regio zijn door Aqua for All uitgeroepen tot Steunpunt (=organisator) voor zowel Amersfoort als Leusden. De Rotaryclubs Leusden c.a. en Amersfoort en de Avondvierdaagse Leusden hebben hierbij hun hulp aangeboden. In Leusden vond Wandelen voor Water plaats tijdens de Avondvierdaagse Leusden op woensdag 3 juni 2015. 850 Kinderen van de basisscholen De Kosmos uit Hoogland en Het Kompas, De Hobbit, De Loysder Hoek en Het Palet uit Leusden deden mee.

C:\Users\tim.EDB\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMAG1882.jpg

Leuk en leerzaam

“Wandelen voor water is bijzonder en leuk, omdat de kinderen:

tijdens een gastles op school, op een speelse manier alles leren over (drink)water in ons land en in Afrika

met een rugzak met water gezamenlijk wandelen tijdens de woensdagavond van de Avondvierdaagse Leusden

gesponsord worden door familie en bekenden en zo geld inzamelen voor water- en sanitatieprojecten van Simavi en Rotary in Ghana.

C:\Users\tim.EDB\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMAG1881.jpg

Opbrengst

De kinderen van de basisscholen liepen maar liefst € 12.000 bij elkaar. Samen met de fondsen die de Rotaryclubs wisten te werven (ook diverse Rotarians liepen de 10 km met een rugzakje) en de bijdrage van de overheid heeft Wandelen voor water € 40.000 opgebracht. Voldoende om 4 scholen te voorzien van goed drinkwater en goede sanitaire voorzieningen.