1 februari 2012: Kunsthistorica Renée Korbee over beeldhouwster Maja van Hall

1 februari 2012: Lezing van kunsthistorica Renée Korbee over beeldhouwster Maja van Hall

Maja van Hall is een Noordwijkse beeldhouwster. Haar kunstwerken worden momenteel (van 30 januari tot 3 juni 2012) tentoongesteld in Scheveningen in het Museum Beelden aan Zee., ondermeer ter ere van haar 75ste verjaardag. En de ook Noordwijkse kunsthistorica René Korbee heeft op 1 februari 2012 Rotaryclub Noordwijk en omstreken alles verteld over Maja, haar kunstwerken en de tentoonstelling.

Renée verzorgt excursies naar de tentoonstelling (ook in samenwerking met Boekhandel Van der Meer)

Renée

Aan het eind van de sprankelende lezing ontving Renée uit handen van de inkomend, voor deze gelegenheid acterend als waarnemend voorzitter, de alom felbegeerde give-away van onze club (een ergens in China in oneindige hoeveelheden gemaakte miniatuur van onze Noordwijkse vuurtoren, met daarop ons clublogo en omdat ons logo de vuurtoren is, ontstaat een gekmakend Droste effect).