13 april 2011: Het Boek “Noordwijk aan zee en op de geest” is verkrijgbaar

Verkrijgbaar bij Boekhandel Van der Meer .

Behoort tot de persoonlijke standaard uitrusting van elke Noordwijker (net als de vuurtoren trouwens). Nog geen 50 euro (voor de voorintekenaars dan, die ook nog eens aan het slot genoemd worden) voor meer dan 500 schitterende bladzijden! De rest betaalt een weinig meer.

Uit het weekbericht van 13 april 2011:

Harry G. besprak het nieuwe boek Noordwijk aan Zee en op de Geest. Een schitterend boek, dat volgens Harry ieder clublid gewoon verplicht is aan te schaffen, ook al woon je in Noordwijkerhout, om maar eens een dwarsstraat te noemen. Harry was er trots op dat dit geweldige boek (ook in omvang – de voorzitter merkte op dat het te zwaar is om mee naar bed te nemen - zo heeft een ieder zijn eigen criteria natuurlijk) nu dan eindelijk gereed is gekomen, zodat de rijke historie van Noordwijk in volle omvang tot zijn recht kan komen. Een historie die zelfs invloed heeft gehad op de loop der (inter)nationale gebeurtenissen omdat het de heer Van Noortwijck was die Graaf Floris V vermoord heeft. Ook al deed hij dat onder zijn schuilnaam Van Velzen, zo zei Harry. We gaan het allemaal kopen (het kan mede door twee donaties van onbekend blijvende particulieren ver onder de kostprijs verkocht worden) en lezen!