14 februari 2012: Clubleden in 't wild...

14 februari 2012: Clubleden in ’t wild

Op Valentijnsdag vond de periodieke Wild Kookworkshop plaats in De Kookerij in Noordwijkerhout van clublid Pieter Booij en zijn dochter Judith Booij.

Afbeelding 51.png

Eigenaar Clemens van Valderen van Brama Poelier in Wassenaar kijkt nauwlettend toe hoe een enthousiaste en duidelijk ervaren deelnemer zich stort op het plukken en uitbenen van een gans.

Clemens liet voorts zien hoe je een duif en een fazant plukt en uitbeent, waarna de deelnemers zelf aan het werk mochten:

Vanzelfsprekend wel onder toeziend oog van de ook op deze foto aanwezige chefkok van De Kookerij Klaas van Winsen en onder het genot van een heerlijk glas bijpassende wijn.

Afbeelding 52.png

links: mede-eigenaar en clublid Pieter Booij, vervolgens chefkok Klaas van Winsen en dan twee gelukkige deelnemers.

Deze Wild Kookworkshop is een van de vele Kookworkshops die De Kookerij organiseert. En de Wild Kookworkshop wordt ook dit jaar nog enige keren herhaald, in samenwerking met Edward Claushuis van de Koninklijke Nederlandse Jagers Vereniging en Brama Poelier uit Wassenaar, zij het dat dan wel steeds ander wild en dus ook andere recepten aan de orde komen. Kijk voor het Kookworkshop aanbod hier.

Kookerij, Culinary College
Walserij 66