24 september 2014: Clublid aan de Costa Brava

Een hele mooie gewoonte van Rotary is dat Rotarians overal ter wereld welkom zijn op de clubavonden van alle andere clubs. Traditioneel krijgt de bezoekende Rotarian dan een vaantje van de club. En als hij/zij er een van de eigen club heeft, kan die daar achter gelaten worden, maar dat laatste hoeft dus niet.

Het bezoeken van een andere club telt mee voor de attendance en als het dan ook nog eens een buitenlandse club is, wekt dat ook nog eens ontzag bij de thuis gebleven clubleden. Het ontzag is gelijk aan de mate van ontoegankelijkheid van de bezochte club, althans van het oord waar de club zich bevindt. Clubs waar dan ook nog eens zo goed als geen gangbare westerse talen gesproken worden, scoren vervolgens het hoogst.

Maar het gaat niet om ontzag natuurlijk, maar om kennis te maken met Rotarians all over the world.

Het is een mooie gewoonte die eigenlijk te weinig wordt toegepast.

Hier zien we een onzer clubleden in zonniger oorden:

Afbeelding 11.png