24 september 2014: de Miljoenennota

Inmiddels traditioneel is de bespreking van de miljoenennota door ons clublid Harry Groen in ons clubhuis Huis ter Duin.

Hier een impressie:

(Harry Groen, als vanouds!)

(Alles kan zomaar anders uit gaan pakken)

(Uitgaven sociale zekerheid en zorg zijn absoluut onaanvaardbaar hoog, 150 miljard euro op een totale begroting van 260 miljard euro. Onderwijs 33 miljard. Defensie, stokpaardje Harry, slechts 7 miljard. We betalen notabene meer aan rente: 8,4 miljard)

(en weer zo’n behoorlijk mislukte foto, maar met een te leuke inhoud om niet te plaatsen.....wat kun je aan defensiemateriaal kopen voor 100 miljoen euro: 22 patriotraketten, 17 tanks, 3 helikopters, 1,3 straaljager, ruim 5 meter onderzeeboot en ruim 3 meter vliegdekschip. Conclusie: 100 miljoen is dus drie keer niks. Dus de aankondigde extra bezuiniging op defensie van 100 miljoen is ook drie keer niks. Aldus Harry, die juist een uitbreiding van de kosten van defensie wil zien, omdat een land zonder eigen leger z’n soevereiniteit niet kan bewaken)

(macro-economisch gezien niet erg opwindend, staat daar)