29 november 2016: Northgo Beroepenavond

Voor het vierde jaar deden leden van Rotaryclub Noordwijk en Omstreken mee aan de beroepeninformatie avond op het Northgo-college in Noordwijk. Sinds twee jaar doen ook oud leerlingen daaraan mee.

Op deze avonden kunnen leerlingen van 4 Havo en van 5 VWO in kleinere groepen zien hoe hun “carrière” er na hun schooltijd uit kan zien. Wat de informanten betreft bij voorkeur met een vervolgstudie.

Het evenement geeft zowel de deelnemende informanten als de leerlingen (zoals de leraren ons steeds weer op het hart drukken) veel voldoening. Misschien dat niet iedereen geënthousiasmeerd raakt om een vervolgstudie op te gaan pakken, maar als er maar een paar zijn, die door zo’n avond daar wel voor gaan voelen, dan is het al een succes.

Volgend jaar weer.

Een impressie na afloop:

En de rector Johan van der Plas (links, ook clublid) met onze voorzitter Arjan Slobbe (dus rechts), tevreden terugkijkend op weer een geslaagde avond: