3 april 2012: Update donatie Smart Shelter Foundation

Martijn Schildkamp schrijft ons:

Hallo allemaal! Hier weer een aantal foto's van de scholen in Dargauntar en Khalte. De gebouwen beginnen mooi vorm te krijgen. Alles wat er in moet zitten, zie ik keurig terug op de foto's. Ik zie de juiste metselverbanden, zoals het hoort. Bij Khalte is een 'knip' gemaakt van ongeveer 7 centimeter, tussen de lokalen. Dit is om er voor te zorgen dat te totale lengte van het gebouw niet te lang wordt, wat gevaarlijk is tijdens een aardbeving. Nu zijn het feitelijk twee kleinere gebouwvolumes geworden. Klein puntje van aandacht zijn de beugels in de balken, die moeten iets verder naar binnen gebogen worden, maar dat is een kleinigheidje.

Als men zo door gaat, lukt het wel om de scholen af te hebben voor het regenseizoen, wat zo eind mei gaat beginnen. More soon!

Martijn

5 september 2011: RC Noordwijk e.o. doneert EUR 2.500 aan Smart Shelter Foundation

Rotary Club Noordwijk en omstreken heeft EUR 2.500 gedoneerd aan Smart Shelter Foundation. Een kleine non-profit organisatie van architect Martijn Schildkamp die in aardbevingsgevoelige gebieden aardbevingsbestendige gebouwen bouwt met plaatselijk beschikbare bouwmaterialen. Dat kan van alles zijn. Zo kan er zelfs gebouwd worden met plastic afvalflessen!

Martijn heeft een lezing voor de club gehouden over zijn projecten. En dit schrijft Martijn ons over de donatie:

“We zijn bezig met de fondsenwerving voor twee scholen in Nepal, daar zal deze bijdrage naartoe gaan. Het bedrag komt overeen met 1 compleet aardbevingsbestendig klaslokaal! Ik ga jullie bijdrage koppelen aan de school in Khalte en hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen daar. Hier bouwen we 2 lokalen, om een gedeelte van de bestaande school te vervangen dat gescheurd is en op instorten staat. Zie foto's.”