3 februari 2016: Gouverneur op bezoek

Elk jaar komt de Gouverneur van ons district 1600 op bezoek. Dit jaar is dat Martje van der Brug van Rotaryclub Wassenaar. Een bijzonder sprankelend en zeer gezellig bezoek.

De Gouverneur maakt van elk bezoek een snapshot, dus ook onze club moest er aan geloven:

Elke Gouverneur komt wel met iets fraais aan en ook deze keer ontvingen wij (dus) een award:

Voor de hoogste “retention rate” van de afgelopen 3 jaar in ons District 1600.

De award werd door de trotse waarnemend voorzitter Alex Schmidt onder daverend applaus van de club in ontvangst genomen

NB 1: Thuisgekomen is uw Webmaster eerst eens gaan googlen wat een retention rate überhaupt sowieso is……”dat je het goed doet”, daar komt het wel zo’n beetje op neer

NB 2: de ui in handen van de Gouverneur werd door haar gebruikt in haar voordracht over haar ervaringen met Rotary. Net als bij Rotary ontdek je steeds weer nieuwe lagen bij het afpellen en net als Rotary kun je ui in zoveel vormen gebruiken om je eten op te leuken. En het kan ook tranen geven….)

Voorts bracht de Gouverneur een tiental hesjes mee, te gebruiken bij activiteiten buitenshuis om de club meer bekendheid te geven:

En dat zullen we zeker doen:

Tot slot. Bij de nazit in de bar, samen met de Gouverneur en haar Bob clublid Niek, ontstond er binnen onze club toch wel een licht gevoel van gene dat onze club nou nog nooit in haar 35 jaar bestaan een Gouverneur geleverd had…..

Het is een eervolle, maar gezien het overdrukke programma, weinig begeerde functie. Je moet als Gouverneur alle clubs in het district af namelijk. Maar de Gouverneurs die dat gedaan hebben, zien het na afloop wel als een verrijking van hun rotary ervaringen. Dus misschien komt het er nog eens van…..