5 maart 2015: Update Tsjechië project

5 maart 2015: Update Tsjechië-project

Dr. Kamil Sevela op (cursus)bezoek

Rotaryclub Noordwijk en Omstreken heeft al jaren, samen met een tweetal lokale Rotaryclubs aldaar, een project in Brumovice in Tsjechië: een tehuis voor dubbelgehandicapte (lichamelijk en geestelijk) jongeren (klik hier voor meer info).

De opening zal zijn op zondag 3 mei 2015.

Onderdeel van onze steun is nu nog het verkrijgen van extra gelden van de Rotary Foundation, een in de VS gevestigd onderdeel van Rotary International, dat gelden beheert voor goede doelen. Onder strikte voorwaarden kunnen Rotaryclubs wereldwijd aanspraak maken op die gelden. Dat is nog een hele administratieve toer en er zijn dan ook zelfs cursussen voor.

In onze regio is Walter Jansen van Rotaryclub Hillegom – Lisse de liaison voor de Rotary Foundation en bij hem vond de opleidingscursus Global Grant van de Rotary Foundation plaats, waar onze eigen Karel Deppe, initiator van ons Tsjechië-project, en Dr. Kamil Sevela, van Rotaryclub BRNO, aan deel genomen hebben.

Na afloop werd in Paul’s Recept in Noordwijk “afgerond”. Clubvoorzitter Alex Schmidt was er bij en nam het vaantje van Rotaryclub BRNO in ontvangst. De foto is genomen door clublid Martin Johanson, eveneens bij het project betrokken:

(v.l.n.r.: Karel Deppe, Dr. Kamil Sevela, Walter Jansen en Alex Schmidt)