5 november 2014: TRS Transportkoeling

Rotaryclub Noordwijk en Omstreken bracht 5 november 2014 een bezoek aan TRS in Noordwijk, een bedrijf met 50 werknemers van oud clublid Eeuwe Kooi en zijn echtgenote Nella van Beelen.

www.trs-ecodrive.nl

Onder leiding van Eeuwe en Nella is het al langer bestaande bedrijf zich gaan toeleggen op brandstofbesparende koeltechnieken voor vrachtwagens, containers en controlled atmosphere koelvervoer.

De door Eeuwe gepatenteerde uitvinding maakt een aparte dieselmotor voor de koeling overbodig, omdat langs hydraulisch-electrische weg gebruik gemaakt wordt van de eigen vrachtautomotor. Daarmee wordt veel brandstof bespaard en is de koeling ook aanmerkelijk stiller.

Het betreft hier een innovatie, waarvoor erg veel belangstelling bestaat. Het bedrijf wordt overal met open armen ontvangen, meestal ook met de vraag, waarom men niet eerder kwam.

Eeuwe heeft het innoveren van geen vreemde. Ontelbare malen heeft de lezer in de file de naam van de uitvinding van Eeuwes vader gemompeld. Dat was die vorkheftruck die je aan de achterkant van vrachtwagens geklemd ziet zitten. Kooiaap, heette die. En nu weet de lezer ook waarom….

Eeuwe Kooi aan het uitleggen (bij een andere gelegenheid):

Het bezoek: