7 September 2013: Clublid Arjan pakt goud bij Hakken in het Zand

7 september 2013: Clublid Arjan pakt goud bij Hakken in het Zand

Op een schitterende zaterdagmiddag ergens aan de Noordzeekust (Strandpaviljoen ‘t Wantveld, de meest noordelijke in Katwijk) vonden de tweejaarlijkse touwtrekwedstrijden voor het goede doel plaats. Het evenement was weer georganiseerd door onze dochterclub Rotaryclub Noordwijk Duin- en Bollenstreek.

Hier ons eigen team van Rotaryclub Noordwijk en omstreken in actie:

hakken in het zand 7.jpg

Er deden niet alleen maar giganten mee. Bollenboer en clublid W.A.M. Pennings vaardigde een indrukwekkend damesteam af:

hakken in het zand 6.jpg

Hier in actie tegen het damesteam van het plaatselijke advocatenteam van RWV (grapje moet kunnen, RWV had slechts 1 echte dame in het team):

hakken in het zand 8.jpg

Hieronder op de achtergrond de uiteindelijke winnaar van de wedstrijd Haasnoot Bruggen, met vooraan ons clublid voornoemde A.B. te N als touwtrekker, tegen ons eigen team, heey tegen ons eigen team dus….

hakken in het zand 1.jpg

Dat vroeg om de nodige uitleg binnen de club. Maar Arjan kwam er bij de ad-hoc ingestelde tuchtcommissie (zie hieronder) met een schouderklop van af met zijn alleszins deugdelijke verklaring dat hij zijn eigen bedrijf niet in de kou laat staan en hij bovendien niet echt meegetrokken had.

hakken in het zand 10.jpg

Uiteindelijk was onze club er berentrots op dat dan in elk geval wel ons eigen Haasnoot Bruggen gewonnen had! De dames van onze eigen W.A.M. kregen ook een beker. Uw verslaggever kon het niet goed verstaan, maar waarschijnlijk omdat zij het hoogst geeindigde damesteam waren.

Ons eigen team werd vierde:

hakken in het zand 11.jpg

Helemaal links inspirator/motivator/clublid Ron, tevens bekend van zijn ongeëvenaarde fotografieën van zonsondergangen in Katwijk (hij woont aan de boulevard en heeft dus niks anders te zien/doen daar). Deze is van Rons hand, van diezelfde avond, een der mooiste zonsondergangen van de afgelopen dagen…en we hebben wat mooie voorbij zien komen de laatste tijd:

hakken in het zand 12.jpg

De touwtrekwedstrijden werden afgesloten met een barbecue in ‘t Wantveld, met het beroemde Another Midlife Crisis; geweldige rockmuziek, met als bandleader Cor Zwaan, oud-voorzitter van de organiserende Rotaryclub. Huidig voorzitter Martijn Hoving deelde mede dat de opbrengst van het evenement gaat naar “SMA (een spierziekte) de wereld uit” en naar Zorg- en Kinderboerderij Noordwijkerhout. Hij zei ook nog dat het steeds moeilijker wordt om voor dit soort fundraisings deelnemers en sponsors te vinden, wat vermoedelijk toch komt door de economische omstandigheden. Een ervaring die ook andere serviceclubs, zoals de onze, hebben.

Zie hier voor de prestaties van onze club twee jaar terug: klik hier