5 maart 2011: Carnavalsoptocht in Noordwijkerhout

5 maart 2011: Carnaval in Noordwijkerhout

Boven de grote rivieren is Noordwijkerhout een katholieke enclave en onze clubvrienden uit die gemeente claimen dan ook regelmatig, in elk geval ieder jaar, dat het carnaval van Noordwijkerhout dan ook het grootste en beste is van noordelijk Nederland. Eigenlijk vinden ze het ook beter dan alle carnavalvieringen in het zuiden, maar dat hoeft hier nou ook weer niet vermeld te worden.

Enfin, aanstaande zaterdag gaat het weer helemaal los in wat dan heet Kokkerhout. Om 11 minuten over één vertrekt “de grootste carnavaloptocht van boven de grote rivieren” (daar heb je het weer) vanaf de Brink, dat is zo ongeveer voor de deur van het kantoor van onze Clubvoorzitter Frans. Om 16.00 uur is de prijsuitreiking

En omdat het echt de grootste, gezelligste en leukste optocht van heel noordelijk Nederland is, is het zeker de moeite van een bezoek waard.

Wie vast wat broodnodige intellectuele bagage voor dit evenement wil opdoen kan de site bezoeken van de carnavalvereniging De Kaninefaaten alwaar het gehele programma te vinden is. De andere carnavalvereniging is De Keiebijters.

Het mag niet onvermeld blijven natuurlijk dat Noordwijk óók een carnavalsvereniging heeft, De Noortukkers. En in Katwijk heb je De Rijnhoornvlegels.