Resultaat Rotary-sponsoractie Asian Eye Care

Aan het eind van de Stuwwwalloop op 26 mei 2018 op Sportpark Hartenstein in Oosterbeek kon voorzitter Tom Nijhuis van Rotaryclub Oosterbeek een cheque van 12.000 euro overhandigen aan Eric van Agtmaal van de Stichting Asian Eye Care (AEC).

Met de sponsoractie GEEF ZICHT OP EEN TOEKOMST stelt Rotaryclub Oosterbeek AEC in staat een groot aantal oogoperaties in uit te voeren en operatie-instrumenten aan te schaffen.

Sinds 2000 trekt Asian Eye Care 3 x per jaar met een team professionele vrijwilligers naar Laos, Cambodja, Vietnam en Birma. Per missie voert AEC 250 operaties uit en doneert instrumenten. De operaties worden uitgevoerd door AEC-oogartsen. Ook leiden zij tijdens zo’n missie de lokale artsen en verpleegkundigen op.