N381 Walk 2023

2e Editie N381 Walk

N381 Healthy Walk een initiatief van Rotary Oosterwolde

Een wandelroute en voor de kinderen een sprookjestocht.

Zondag 11 Juni 2023 is het weer zover. Rotary Oosterwolde organiseert, in het kader van fundraising voor het project Healthy Kids Ooststellingwerf, voor de tweede keer een wandel- en hardloop evenement.

Voor kinderen t/m 12 jaar is er een sprookjestocht. Doormiddel van opdrachten en vragen kan de prinses bevrijdt worden. Onderweg kom je allerlei sprookjesfiguren tegen die je aanwijzingen geven.

De doelstelling van de fundraising, vanuit Rotaryclub Oosterwolde, is om door middel van het programma Healthy Kids Ooststellingwerf de gezondheid van kinderen te bevorderen.

Dit doen we door het promoten van een gezonde leefstijl en daarmee obesitas tegen te gaan. Met Healthy Kids Ooststellingwerf maken kinderen van de kinderdagopvang en basisschoolleerlingen op een speelse manier kennis met een gezonde leefstijl. Kinderen die gezond eten en genoeg bewegen, zijn minder vaak ziek, concentreren zich beter, zitten lekkerder in hun vel en presteren uiteindelijk beter.

Er zijn routes uitgezet door de prachtige natuur van omgeving Donkerbroek en gaan voor een deel door de Tjongervallei.De Tjonger (ook wel De Kuinder in het Stellingwerfs) is een oud riviertje dat door Zuidoost Friesland loopt van grofweg Kuinre naar Oosterwolde. Langs de routes staan op diverse plaatsen kraampjes met drinken en fruit.

De wandelaars en hardlopers worden uiteraard gezellig met muziek binnengehaald.

Toiletten en EHBO zijn aanwezig.

Door de S.V. Donkerbroek worden kleedboxen en douche ruimtes beschikbaar gesteld.

Vertrekpunt:

Sportpark Ontwijk
8435 WB Donkerbroek

De Walk zal bestaan uit 5 wandel afstanden.

Start: Wandeltochten

Klik op de afstanden hieronder en bestel meteen uw ticket !!

30 km. - 8:00

20 km. - 9:00

10 km. - 10:00

5 km. -  11:00

Sprookjestocht

3 km. - inschrijven voor deze Sprookjestocht "Red de prinses!"  kan ter plaatse tussen 14:00 en 14:30

Belangrijke mededeling:

Afgelasting van de hardlooptocht N381 Healthy Walk vanwege verwachte hitte op zondag 11 juni 2023.

Beste deelnemers van de HARDLOOPTOCHT N381 Healthy Walk,

Met spijt in ons hart moeten we jullie informeren dat de hardlooptocht van aanstaande zondag, 11 juni 2023, helaas niet kan plaatsvinden vanwege de verwachte extreme hitte. De veiligheid en gezondheid van onze deelnemers hebben altijd de hoogste prioriteit, en we willen geen enkel risico nemen met betrekking tot de weersomstandigheden.

Na grondig overleg met lokale autoriteiten, gezondheidsdeskundigen en weerdiensten hebben we geconcludeerd dat de voorspelde temperaturen op zondag onverantwoordelijk hoog zullen zijn voor het organiseren van een hardloopevenement. De veiligheid en het welzijn van de deelnemers staan altijd voorop, en we willen geen enkel risico nemen met betrekking tot de gezondheid van jullie allemaal.

We begrijpen dat jullie je mogelijk verheugd hadden op deze tocht en dat jullie veel tijd en energie hebben geïnvesteerd in de voorbereidingen. We delen jullie teleurstelling, maar we zijn ervan overtuigd dat het nemen van deze beslissing in het belang is van ieders welzijn.

We willen jullie bedanken voor jullie begrip en flexibiliteit in deze situatie. We hopen op jullie medewerking en kijken ernaar uit om in de toekomst een andere succesvolle hardlooptocht te organiseren, waarbij de omstandigheden gunstiger zullen zijn.

Nogmaals, onze oprechte excuses voor het eventuele ongemak dat dit besluit met zich meebrengt. Jullie veiligheid en gezondheid zijn voor ons van het grootste belang.

Met vriendelijke groet,

Het organisatieteam van de N381 Healthy Walk

Houd deze site in de gaten voor de update's (laatste update 17-05-'23)