‘Heel Purmerend Bakt’ levert bakfiets op

Tekst Sandra van der Meulen | Foto’s Frits Boddeman | 21/05/2017

De eerste editie van dit op zondag 21 mei 2017 door RC Purmerend-Weidevenne in het grandcafé Heel Europa georganiseerde evenement is succesvol verlopen. Niet alleen trok ‘Heel Purmerend Bakt’ veel publiek en deelnemers, ook de opbrengst was hoog. Het doel, een elektrische bakfiets voor de Prinsenstichting, is gehaald.

In de eerste wedstrijd gaan acht cliënten van de Prinsenstichting met elkaar de strijd aan. Wie versiert de taart het mooist? De jury wijst Ezekiel als winnaar aan. Daarna is het de beurt aan vier scholen. Het voorwerk is thuis al gedaan; in Heel Europa krijgen de kinderen een uur de tijd om de taart af te maken. Groep 7b van De Marimba doet dit volgens de jury het beste. De leerlingen hebben een indrukwekkende taart van vier lagen gemaakt.

Aan de laatste wedstrijd doen zeven deelnemers mee. Zij gaan bepalen wie de mooiste taart van Purmerend maakt. Ook zij hebben het voorwerk thuis al gedaan en krijgen één uur de tijd. De ene taart is nog mooier dan de ander. Hier ziet het publiek echte taartenliefhebbers geconcentreerd aan het werk. De jury heeft een lastige taak om te bepalen wie de winnaar wordt. De gouden garde gaat uiteindelijk naar de taart van Sandy Chung. Haar taart zal bij Banketbakkerij Mastenbroek in Purmerend verkocht gaan worden. Tussen de wedstrijden door is er een loterij en worden cupcakes voor het goede doel verkocht. De hele dag door zijn er proeverijen.

ZIE OOK:

Fotoalbum: Heel Purmerend Bakt 21/05/2017