Stichting Rotary Administratie Nederland: een multifunctioneel informatiecentrum

U bevindt zich hier:

De Stichting Rotary Administratie Nederland (RAN) is het centrale administratie- en ondersteuningskantoor voor de gouverneurs van de zeven Nederlandse districten. Wat merken de leden van Rotary Nederland daar van? Bekend is natuurlijk het online ledenadministratiesysteem (LeAd2), de uitgave van het Jaarboek en De Rotarian.

Voor de gouverneurs en de districten handelt het bureau ook de grote hoeveelheid financiële administratie af. Dat varieert van het vergoeden van de maandelijkse declaraties van talloze vrijwilligers tot het centraal administreren van clubbijdragen. Ook de verwerking van de aan de districten toegewezen gelden en het verwerken van bedragen voor verschillende Grants lopen via het Rotarykantoor.

Natuurlijk is de RAN de plaats waar de gezamenlijke administratie van Rotary in Nederland wordt bewaard. De archief- en documentatiefunctie van het bureau is een belangrijke doelstelling. Als ‘joint governors' secretarial office’ doet de RAN echter veel meer dan alleen de gouverneurs ondersteunen in hun werk.

Het kantoor is een ‘full service’-bureau dat iedereen met vragen en problemen te woord kan staan; een informatiecentrum waar permanente kennis aanwezig is over het reilen en zeilen van Rotary.

Daarom ondersteunt de RAN ook werkzaamheden van diverse andere Rotarystichtingen en -geledingen in Nederland. Diverse stichtingen hebben statutair zetel op het adres van het Rotaryhuis. Veel rotarians zijn ook reguliere bezoekers, omdat het Rotaryhuis voor hen ook de vaste vergaderlocatie is.

De medewerkers van de RAN staan ten dienste van de zeven gouverneurs, hun zeven districten, de bijna 500 clubs en bijna 20.000 leden en zij vormen daarmee een spin in het web voor Rotary in Nederland.

Het kantoor is dagelijks geopend van half negen 's morgens tot half vijf 's middags, en is telefonisch bereikbaar op nummer 020-623 24 05, of per e-mail

Barbara Ebbinkhuijsen

Image Navigation

Wevolve