Sollicitatietraining VMBO

Sollicitatietraining scholieren

Webmaster

Onlangs heeft Rotaryclub Schoonhoven medewerking verleend aan een bijzonder sollicitatieproject van het Schoonhovens College dat plaatsvond bij Ford Autogroep Schakel in Schoonhoven.

Tijdens de sollicitatiegesprekken gingen de leerlingen in gesprek met 2 Rotarians uit verschillende beroepsgebieden waarna ook de beoordeling met hen werd doorgesproken. De leerlingen hebben hun ‘sollicitatie’ goed voorbereid op school en ook een officiële sollicitatiebrief mét cv opgesteld.

De leerlingen vonden het vooral mooi dat de sollicitatie in een écht bedrijf plaats kon vinden wat de sfeer realistischer maakte. Uit de evaluatie door de docenten van het Schoonhovens College bleek dat ze allemaal erg enthousiast waren en dat ze her erg leerzaam vonden vanwege de terugkoppeling na de gesprekken.

Natuurlijk waren er ook wat gespannen van tevoren om een sollicitatiegesprek te gaan voeren maar achteraf vonden ze het erg mee vallen. Kortom, Rotary Schoonhoven vond het een uitgelezen kans met hun expertise en achtergrond de leerlingen te ondersteunen met oog op hun toekomstige sollicitaties (voor stage of later bij het vinden van de eerste werkbetrekking!).