Tandarts Symposium 2024
Bijeenkomst locatie
De Olifant

Rotaryclub Stichtse Vecht

Leerzame mislukkingen in de mondzorg

Tandarts Symposium 2024 "Leerzame mislukkingen in de mondzorg"

15 maart 2024 vindt er een Tandarts Symposium 'Leerzame mislukkingen in de mondzorg' plaats. Dit symposium is mede georganiseerd door Rotaryclub Stichtse Vecht.

De opbrengst van dit symposium komt ten goede aan de Stichting Vecht voor Kinderen.

Aanmelden kan via:

Leerzame mislukkingen mondzorg

Goede doelen

Stichting Vecht voor Kinderen steunt ook in 2021 goede doelen

Rotaryclub Stichtse Vecht heeft in 2021 via Stichting Vecht voor Kinderen weer een steun in de rug gegeven aan een paar belangrijke kindgerelateerde goede doelen.

St. Tjommie: Nieuw project Disability Center voor gehandicapte kinderen. Begin 2017 is een nieuw project gestart voor kinderen met een handicap, een bijzonder kwetsbare doelgroep in de townships. Door middel van dagzorg en thuiszorg krijgen kinderen die voorheen aan hun lot werden overgelaten een kans op een betere toekomst. Inmiddels is er plek voor zo'n 60 kinderen met een (meervoudige) beperking in deze dagvoorziening, doordat er in 2019 een tweede, grotere locatie is geopend. De community care workers leggen ook huisbezoeken af bij de kinderen om zelfredzaamheid in de thuissituatie te stimuleren. Dankzij een bijdrage van Wilde Ganzen zullen in verschillende huisjes aanpassingen gemaakt worden voor een betere leefkwaliteit voor de gehandicapte kinderen. www.tjommie.nl/actueel/2019/11/15/tjommie-experience-en-opening-2e-disability-center

St. Stofwisselkracht: Stofwisselingsziekten de wereld uit!

Per jaar krijgen zo'n 800 kinderen de diagnose stofwisselingsziekte. Meer dan de helft van deze kinderen overlijdt voor hun 18e verjaardag. Ook op volwassen leeftijd kan een stofwisselingsziekte zich plotseling manifesteren.Stofwisselkracht werft op een sportieve en originele manier fondsen voor onderzoek naar stofwisselingsziekten. Stofwisselkracht doet dit transparant.

Stichting Papageno:  Aaltje van Zweden-van Buuren en haar man, dirigent Jaap van Zweden, kregen een kind met autisme. Dat had én heeft een grote impact op het gezin. In 1997 hebben ze de Stichting Papageno opgericht om kinderen en jongeren met autisme te helpen. Nu, ruim 20 jaar later, is Papageno een begrip in Nederland. De Stichting heeft zich ontwikkeld tot een veelzijdige organisatie die zich met allerlei initiatieven en activiteiten richt op de ontwikkeling van kinderen en jongeren met autisme.

Prins Willem-Alexander Manege: De Prins Willem-Alexander Manege biedt in eerste instantie mensen met een beperking de mogelijkheid om paard te rijden. Wekelijks rijden ruim 150 ruiters met veel plezier paard. Dit kan alleen met de inzet van een enthousiaste groep van ongeveer 150 vrijwilligers. De vrijwilligers komen op een vaste avond in de week helpen en kunnen op dezelfde avond ook zelf rijden. Wij hebben 18 pony’s en paarden die onze leden met en zonder beperking wekelijks een geweldige paarden ervaring bieden.

Kinder Comfort Team: Om de brug te slaan tussen zorg in het ziekenhuis en zorg thuis zijn binnen de Academische Kinderziekenhuizen Kinder Comfort Teams opgericht. Een Kinder Comfort Team (KCT) is een multidisciplinair team met medische, verpleegkundige, pedagogische, psychosociale en spirituele expertise. Het team begeleidt gezinnen en waar nodig organiseert en coördineert het team de zorg.

Wat is Rotary?

Ontdek Rotary!