Samen houden we jongeren aan boord
BESTELLEN
Bloemetjes buiten actie
De santa's van de Rotary :-)
SOS Jongeren in Nood
BESTELLEN
shelterbox demonstratie
Rotary art

Rotary is een serviceorganisatie. Dat wil zeggen: de leden steunen op verschillende manieren hun medemens zonder onderscheid van ras, geloof of politieke overtuiging. Rotary is een wereldwijde Fellowship (kameraadschap) met één visie: Service above Self.

SOS   JONGEREN IN NOOD

Jongeren in nood

Geestelijk welzijn is het primaire aandachtsgebied voor acties en fondsenwerving van Rotaryclub Strabrecht. Met deze actie richten we ons op jongeren met psychische nood.

BESTEL PUZZEL

De kille cijfers

Momenteel is zelfdoding doodsoorzaak nummer 1 bij jongeren. In 2021 steeg het percentage zelfdodingen onder jongeren met 15%. Het aantal crisismeldingen in de GGZ is met 30- 60% gestegen afgelopen tijd. Om deze zorgelijke ontwikkeling te stoppen initieert Rotary Strabrecht deze actie ter ondersteuning van twee doelen: 113 en STORM.

113 is een onafhankelijke hulplijn voor mensen met suïcidale gedachten, hun naasten en professionals. 113 werkt samen met een aantal GGZ-instellingen in het land. Een van de projecten van GGZ is het project STORM: Strong Teens and Resilient Minds. Het project stimuleert de ontwikkeling van veerkracht, positief zelfbeeld en weerbaarheid van jongeren. Dit met als doel om depressie en zelfdoding onder jongeren te voorkomen.

Anker

Met de verkoop van een houten puzzel in de vorm van een anker werven we fondsen voor 113 en voor STORM. Het anker staat symbool voor hoop en houvast. De opbrengst van de verkoop komt ten goede aan bovenstaande doelen. De verkoopprijs is € 32,50 inclusief een ansichtkaart met een speciaal voor deze actie door Floortje Agema gemaakt gedicht.

Steun deze actie van Rotary Strabrecht en plaats een bestelling via:  https://rotarystrabrecht.247bestellen.nl/

WELKOM BIJ ROTARY STRABRECHT

Rotary Strabrecht (voorheen Rotary Heeze) is als club onderdeel van Rotary International, een internationale serviceclub. Dit betekent dat de leden op verschillende manieren hun medemens zonder onderscheid van ras, geloof of politieke overtuiging steunen: Service above Self.

Rotary Strabrecht heeft een eigen signatuur, die zich kenmerkt door veel belang te hechten aan maatschappelijke solidariteit en activiteit van de leden. We hebben aandacht voor de mens achter de mens. We versterken elkaar vanuit een diversiteit aan vakgebieden en inspireren elkaar in een sfeer van vriendschap.

We organiseren tweewekelijks een bijeenkomst met een diner en programmeren lezingen of andere clubactiviteiten zoals ‘handen uit de mouwen’ projecten; we zetten ons in op een praktische manier. We werven fondsen voor goede doelen, en brengen mensen samen. Met een focus op het gebied Strabrecht in Zuidoost Brabant. Bijvoorbeeld met de organisatie van de Santarun en het Multi Culinair Festival. Internationaal dragen we bij aan het Shelter Box project in rampgebieden.

Heb je belangstelling voor Rotary en zou je je willen aansluiten bij Rotary Strabrecht? Wij zijn op zoek naar scherpdenkers (m/v) die van betekenis willen zijn voor hun omgeving, en actief willen bijdragen aan onze activiteiten. Meld je aan via Marie-Anne Raaijmakers (amaraaijmakers@gmail.com). We nodigen je graag uit voor een kennismaking. Onze leden wonen of werken voornamelijk in de regio 040.

Onze “Stichting Goede Doelen Rotaryclub Heeze” heeft een ANBI status waarvan details te vinden zijn op: http://anbi.nl/publicatieverplichting/stichting-goede-doelen-rotaryclub-heeze/

Rotary Strabrecht

Rotary Club Heeze wijzigt per 1 januari 2021 haar naam in Rotary Club Strabrecht. Deze nieuwe naam, die relateert aan het gebied rondom de Strabrechtse Heide, benadrukt de betrokkenheid bij de regio Heeze, Leende, Sterksel, Geldrop en Mierlo.

Sinds de oprichting van Rotary Club Heeze in 1973 zijn zowel de clubleden, als de ondersteunde projecten en sponsoren waarmee wordt samengewerkt, breed over deze regio gespreid. De nieuwe naam Rotary Club Strabrecht onderstreept de blijvende ambitie voor verbinding met en positieve impact op haar omgeving.