2e Veenendaal Rotary Santa Run groot succes

Muziek op de Markt, een lange sliert hollende kerstmannen door het centrum en veel gezelligheid na afloop. De tweede Veenendaal Rotary Santa Run trok afgelopen zaterdag ruim 220 deelnemers. Met een fantastische opbrengst voor lokale goede doelen als resultaat.

Tegen twee uur stroomde de Markt vol met kleine en grote, jonge en oude kerstmannen. De dames van Flashdance vermaakten de roodgekleurde menigte met muziek en dans, zodat de lopers goed opgewarmd van start gingen. Burgemeester Wouter Kolff loste het startschot, waarna de kerstmannen via de Fluitersstraat, de Zandstraat, de Hoofdstraat, de Van Kreelpoort, de Brouwersgracht, het Kees Stipplein, het Raadhuisplein en de Duivenwal in een vrolijke optocht terug naar de Markt renden en wandelden. Pieksponsoren McDonald’s en Techware Telecom/T-Mobile haalden de lopers feestelijk binnen met een medaille en met koek en zopie.

De wedstrijd leverde naast de snelste man en snelste vrouw ook zeer sportieve jonge winnaars op: Fons van Egdom en Bengt Assendorp kwamen gebroederlijk samen als snelste jonge lopers over de streep. Zij gingen met een mooie beker naar huis.

Rotaryclub Veenendaal Regio, die de Santa Run organiseerde, kijkt terug op een zeer geslaagd evenement, mede dankzij de inzet van vele vrijwilligers. De actie Veenendaal Verlicht Veenendaal, waar de Santa Run deel van uitmaakt, leverde in totaal meer dan 20.000 euro op. Veel bedrijven en particulieren sponsorden lampjes voor de kerstboom, die het symbolische middelpunt vormt van de actie. De netto opbrengst is bestemd voor lokale goede doelen, waaronder Stichting Buitenzorg, Inloophuis De Zevensprong en de lokale afdeling van het Leger des Heils.

Kijk voor meer foto’s en de namen van alle sponsors op http://www.veenendaalverlichtveenendaal.nl en veenendaal.rotarysantarun.nl