Veenendaal Rotary Santa Run

Kerstsfeer, plezier, gezelligheid en samen lokale goede doelen steunen. De Veenendaal Rotary Santa Run is hard op weg een mooie traditie te worden. Jong en oud, lopend of rennend, iedereen kan meedoen!

De Santa Run is een sportief en ludiek evenement, dat na een succesvolle start in 2014 afgelopen december opnieuw de straten van Veenendaal kleurde. Deelnemers krijgen voor 10,- euro een kerstmanpak, een startnummer, een medaille én steunen ook nog eens lokale goede doelen. De Santa Run, het hoogtepunt van het Winterfestival in het centrum, is een hartverwarmend evenement voor alle Veenendalers.

Families, vrienden, collega’s, klasgenoten, sportmaatjes; samen meedoen aan de Santa Run is een mooie start van de kerstvakantie. Hardlopen, wandelen of huppelen, alles mag! Het parcours is 3 kilometer lang en loopt dwars door het centrum van Veenendaal. Start en finish zijn op de Markt. Alle lopers worden feestelijk binnengehaald bij de kerstboom die het centrale middelpunt vormt van de actie Veenendaal Verlicht Veenendaal waar de Santa Run onderdeel van is.

De organisatie van de Santa Run is in handen van Rotaryclub Veenendaal Regio, ondersteund door Rotaract Club Veenendaal. Deze serviceclubs zetten zich in om dit evenement tot een succes te maken, met als doel een zo hoog mogelijke opbrengst voor lokale goede doelen. In 2015 waren dat Stichting Buitenzorg, Inloophuis de Zevensprong, de Veenendaalse afdeling van het Leger des Heils en de Rotaract Young Talent Poule. Het evenement wordt mogelijk gemaakt door een groot aantal sponsors, zowel bedrijven als particulieren. Kijk voor meer informatie op: veenendaal.rotarysantarun.nl