wandelen voor water

Basisscholieren Wandelen voor Water op 26 maart 2014

De opbrengst is 9434,38 euro voor het sanitatieproject in Wajir!!

(VOOR EEN FOTO-IMPRESSIE: KLIK HIER)

Hoe is het om zes kilometer te lopen met zes liter water op je rug? Leerlingen van de basisscholen uit Vinkeveen en Wilnis hebben dit ervaren op wereldwaterdag. Zes kilometer is namelijk de afstand die leeftijdsgenootjes in ontwikkelingslanden gemiddeld moeten lopen om drinkwater te halen. De leerlingen haalden met de sponsorloop geld op voor de verbetering van (drink)water en water- en sanitatievoorzieningen in Wajir (Kenia).

Het werd een geweldige happening met een fantastische financiële opbrengst. Ruim 380 kinderen uit de groepen 7 en 8 verzamelden zich om negen uur in sociaal-cultureel centrum De Boei in Vinkeveen. Na een vrolijke warming-up, verzorgd door PK-SPORT, gingen de met flessen water gevulde rugzakjes om de schouders en gaf burgemeester Maarten Divendal het startschot voor de sponsorloop. Het werd een mooie wandeling en onderweg was er het nodige vermaak. Zo was er een bingo, georganiseerd door NME-centrum de Woudreus en een attractie met de brandweer. Jumbo Vinkeveen hield de energie op peil en zorgde voor de ravitaillering onderweg.

Wandelen voor Water is een landelijk evenement dat jaarlijks door Stichting Aqua for All wordt georganiseerd. Dit jaar doet een recordaantal van 33.000 kinderen van 570 Nederlandse scholen mee aan Wandelen voor Water. Voorafgaand aan de sponsorloop op 26 maart kregen de leerlingen een lespakket en een les van twee gastdocenten over het project dat ze sponsoren.

Rotaryclub Vinkeveen-Abcoude organiseerde en coördineerde de activiteiten voor de basisscholen in Vinkeveen en Wilnis. In 2015 wil de club dat doen voor Abcoude en Baambrugge.

De leerlingen lieten zich sponsoren door familie, vrienden en bekenden. Met de opbrengst steunen zij het sanitatieproject van de in Wilnis gevestigde Stichting Welzijn Wajir.

Wilt u meer weten over Rotaryclub Vinkeveen-Abcoude bezoek dan de website: www.rotary.nl/vinkeveenabcoude of neem contact op met June Prins: 0294 286894 / 0624656651.