moederverwendag 2016

ROTARYCLUB VINKEVEEN-ABCOUDE ORGANISEERT WEER MOEDERVERWENDAG

Zaterdag, 10 september was voor 25 vrouwen een bijzondere dag: een uitje voor moeders, die de dagelijks zorg hebben voor een kind met een beperking.

De voorzitter van de Rotaryclub en burgemeester Divendal gaven de aftrap in de Eendracht in Abcoude. De dag is altijd een grote verrassing, maar alle spanning verdween als sneeuw voor de zon tijdens de eerste activiteit: een lesje Tai Chi Tao. Geheel ontspannen namen de dames vervolgens plaats in de bus, die hen naar Haarlem bracht. Daar wachtte een bezoek aan het Frans Halsmuseum, gevolgd door een lunch. Na de lunch koos het gezelschap het ruime sop in een rondvaartboot over het Spaarne. Tegen half vier zette de bus weer koers naar Abcoude, waar een nieuwe verrassing wachtte: een workshop Dikke Dames schilderen. De verwendag werd afgesloten met een borrel en buffet.

Tevreden over de dag werden de moeders tegen half tien bij hun huis afgezet. Een paar reacties van de dames: “Helemaal toppie” en “warm, veilig en liefdevol, je teert er nog weken op!”