Moederverwendag in de Domstad 2018

Moederverwendag Rotaryclub Vinkeveen-Abcoude

Afgelopen zaterdag 15 september 2018 was alweer de vijfde editie van de Moederverwendag die Rotaryclub Vinkeveen-Abcoude verzorgt voor moeders, die de dagelijkse zorg hebben voor een kind met een beperking. Het doel van deze dag is om deze moeders uit De Ronde Venen een dagje uit te gunnen, vrij van de dagelijkse zorgtaken.

Naar goede gewoonte wordt het dagprogramma geheim gehouden om het verrassingseffect zo groot mogelijk te houden. Na een kort welkomstwoord van de voorzitter van de Rotaryclub en burgemeester Divendal in Café-Restaurant De Eendracht kregen de moeders een lesjeTai Chi in het Hugo de Vries park van Abcoude. ‘Nooit geweten dat er zo’n prachtig parkje hier verscholen was!’ Vervolgens bracht de bus het gezelschap naar de schitterende Botanische Tuinen van de Universiteit Utrecht. Daar was ruimschoots de tijd om de collectie planten van over de hele wereld, de vlindertuin, het bamboebos, en nog veel meer te bewonderen. Na een verkwikkende lunch volgde een van de hoogtepunten van het programma: een bezoek aan het Rietveld Schröderhuis in de Domstad. Ook hier vielen de moeders van de ene verrassing in de andere. Wat een open werkruimte was, bleek binnen een mum van tijd omgetoverd te kunnen worden in een verdieping met drie intieme slaapkamers! Dat architect Gerrit Rietveld en zijn opdrachtgeefster Truus Schröder op latere leeftijd een stel werden en samen woonden op de zolderverdieping gaf het moderne design huis opeens een menselijk gezicht. De rest van het programma vond plaats op een oude hoeve in de mooie Vechtstreek, waar de moeders onder veel hilariteit hun muzikale kennis toetsten in een spannende popquiz en elkaars krachten en behendigheid konden meten bij het boogschieten. Een heerlijk BBQ-buffet besloot deze zeer geslaagde Moederverwendag 2018.