Waarom lid zijn?

Omdat het leuk is om met gelijkgestemden uit je omgeving in contact te komen. Het is inspirerend om met mensen met totaal verschillende beroepen te spreken. Als het nodig is kun je terugvallen op je Rotaryclub. Samen zet je je in voor goede doelen en dat versterkt de onderlinge band weer. Wat je krijgt is fellowship, kameraadschap. Hoe mooi de sociale projecten ook zijn: elkaar ontmoeten, van elkaar horen, dat maakt een club waardevol.
Het gevolg is dat er dan ook weinig verloop van leden is. De club wordt vanzelf een vriendenclub. Ook dat is een grote kwaliteit van Rotary. Bij hoogte- en dieptepunten in het leven zijn de leden present om mee te vieren, te gedenken en te troosten. Er ontstaat onderling vertrouwen en dat is weer de basis om samen mooie projecten te realiseren voor de maatschappij. Bekijk het filmpje Waarom Rotary?

Word lid!

Rotaryclub Woerden Oude Rijn is altijd op zoek naar mensen die zich aangetrokken voelen tot de servicegedachte. Mensen die zich ook kunnen vinden in de doelstelling van Rotary. Lees alles wat je wilt weten over Rotary op deze site en bekijk de film van Jörgen Raymann. Sterkt dat je in het idee dat Rotary bij jou past en jij bij Rotary, dan nodigen wij je graag uit je belangstelling kenbaar te maken.

Belangstelling?

Rotary kent verschillende mogelijkheden voor het uitnodigen van kandidaat-leden en het toetreden van kandidaat-leden tot de club. Vaak ligt er een uitnodiging door de club aan ten grondslag. Maar wij als Rotaryclub Woerden Oude Rijn geven je ook de mogelijkheid om zelf je belangstelling voor het lidmaatschap kenbaar te maken.
Zonder ouderen uit te sluiten, zijn wij vooral geïnteresseerd in jonge mensen. Vrouwen en mannen in de leeftijdsgroep van 30 tot 45 jaar die beroepsmatig actief zijn.
Je interesse kenbaar maken kan door het invullen van dit formulier (link naar een formulier).
De gegevens die wij ontvangen worden in de ledencommissie besproken. Wanneer de ledencommissie een nadere kennismaking op prijs stelt, wordt er een afspraak met je gemaakt. Natuurlijk krijg je altijd bericht van ons, ook als wij het idee hebben dat het lidmaatschap van onze club minder passend is. Met de door jou verstrekte informatie wordt natuurlijk vertrouwelijk omgegaan.