De organisatie van een zomertour of kamp in Nederland

Wat betekent het?

Ontvangst in Nederland: ”Nederland-In (inbound)”

In Nederland worden jaarlijks Zomer Tours, zeilkampen e.d. van 2 weken georganiseerd. Gewoonlijk treden daarvoor twee Rotary Clubs gezamenlijk op als organisatoren. Zij zorgen voor huisvesting in gastgezinnen en stellen een programma samen voor de buitenlandse deelnemers. De grootte van de te ontvangen groep varieert van 16 - 21 personen.

Opgave

De clubs kunnen zich voor het organiseren van een zomer tour vóór l november via hun RJC, via een standaard formulier opgeven. Nadat de aanmeldingen, via de RJC-en, bij de YEO inbound Nederland van de MDJC zijn binnengekomen, worden telkens twee ontvangende clubs door hem “gekoppeld“.

Werkwijze

Tijdens een door hem belegde bespreking van ± anderhalf uur wordt dan in onderling overleg het volgende tussen de twee ontvangende clubs vastgelegd:

1. het maximale aantal deelnemers;

2. de leeftijdsgrenzen van de deelnemers;

3. de periode waarin de buitenlandse deelnemers worden ontvangen;

4.de onderlinge volgorde d.w.z. welke club ontvangst in de eerste week en welke club neemt de tweede week;

5. welke CJC van de ontvangende clubs de coördinatie tussen de twee clubs én de deelnemers ter hand zal nemen;

6. het maken van een programma met 'thema', in onderling overleg tussen de twee clubs en het maken van een programmaboekje t.b.v. de deelnemers (in het Engels).

7. overige zaken, zoals: gastgezinnen, deelname eigen jongeren, het maken van een draaiboek, verzekeringen, financiën.

Coördinator: Voor inlichtingen kan men zich wenden tot:

ROTARY INTERNATIONAL - THE NETHERLANDS

Districts 1550 - 1560 - 1570 - 1580 - 1590 - 1600 – 1610

Youth Exchange Officer Short Term-Summer Tours Inbound Holland

E-mail: summercamp@rotaryyouthexchange.nl

Meer lezen?

Zie ook de website:

General information for our Tours

De informatie voor buitenlandse deelnemers en de in Nederland georganiseerde Tours en Kampen.

Reacties van deelnemers en Rotaryclubs