Kerstmarkt 18-12-2016. De opbrengst is voor NCFS.

Kerstmarkt 18 december 2016

Rotary Club Zutphen in de bres voor taaislijmziekte ( cystic fibrosis).

Tijdens de jaarlijkse kerstmarkt in Zutphen heeft de Rotary Club Zutphen € 655,- opgehaald voor de Nederlands Cystic Fibrosis Stichting (NCFS). De NCFS behartigt de belangen van mensen met CF, geeft voorlichting, maakt lotgenotencontact mogelijk en zet zich in voor onderzoek.

Om de nodige inkomsten te genereren hebben de rotaryleden (grotendeels eigengemaakte) cake, taarten e.d.  samen met warme chocolademelk (gedoneerd door Combigro Helmink FoodService) verkocht. Ook werd er heerlijke eigen gemaakte erwtensoep aangeboden.

Ongekende talenten zijn boven komen drijven en mogelijk hebben enkele leden hun roeping als marktkoopman gemist.

De stand op de markt is dit jaar gecombineerd met Skate4AIR, een sportieve activiteit (langeafstandschaatsen in Zweden en Oostenrijk) met als boegbeeld Olympisch schaatskampioen Jochem Uytdehaage, voor hetzelfde goede doel. Gebroederlijk stonden we samen op de markt en deze samenwerking heeft versterkend gewerkt en de verkopen over en weer opgestuwd.

Naast een mooie financiële opbrengst, is het ook een leuke activiteit gebleken. De bemensing was de dag door goed geregeld en verdeeld. Er was sprake van een hoog energieniveau en erg veel enthousiasme, zowel van de aanwezige Rotarians als de bezoekers van onze stand.

Voor meer foto’s klik hier