Wat een prachtige stad: Alkmaar
Wat een warm onthaal in Bath mei 2019
Rotary Club Alkmaar swingt!
Al 70 jaar vriendschapsbanden tussen Bath en Alkmaar Rotary Clubs
Cheese Golf, fundraising voor goede doelen
klik hier voor CheeseGolf website
Global Grant project in Gilgil, Kenya
klik hier voor 3de Newsletter
Kikopey project operationeel!

Welkom op de homepage van Rotary Club Alkmaar

100 jaar Rotary in Nederland: district 1580 gezamelijk in actie!

op zaterdag 26 februari jl was er een gezamelijke lunch in The Fallon Hotel om de  bakfiets ,die langs alle clubs in Nederland langs gaat in het kader van de de Rotary Estafette doneeractie, feestelijk aan Rotary Club Heiloo over te dragen.

Klik op foto's om meer van de bijeenkomst te zien

Gezamelijke acties Rotary Clubs op Waagplein voor goede doelen actie op 25 februari

Klik op foto's voor meer indrukken van deze geweldige actie!

ALKMAAR

Een Alkmaars hebbedingetje in het jubileumjaar van Alkmaar Ontzet is vanaf zaterdag te koop: een speciaal genummerd trotseerloodje, met een afbeelding van de rode toren.

Een trotseerloodje is oorspronkelijk een loodje dat wordt gebruikt om spijkergaten op loden dakflappen af te dekken om te voorkomen dat daar lekkages ontstaan. Dit speciale Alkmaarse trotseerloodje is slechts voor de sier.

,,Je hebt er niets aan, maar je bewaart het je hele leven’’, zegt Jan Roobeek van de Rotary Alkmaar, initiatiefnemer van de loodjes. Er zijn 1573 trotseerloodjes te koop en ze worden allemaal genummerd. Ze kosten 8,10 euro. De actie moet 10.000 euro opleveren voor Alkmaarse vrijwilligersorganisaties.

Het Ontzet trotseerloodje is niet het eerste in Alkmaar, ook bij Kaeskoppenstad en Klim naar de Hemel zijn er honderden gegoten. De loodjes zijn te bestellen via de website www.alkmaarontzetloodjes.nl. Zaterdag worden de eerste exemplaren tussen 13 en 16.30 uur gegoten op het Waagplein, maar er komen nog meer momenten gedurende het jaar.