Succesvol Rotary Café

Succesvol Rotary Café bij Rotary Club Almere Weerwater

Met een goed gevoel kijken we terug op het 3e Rotarycafé dat wij voor belangstellenden mochten organiseren. Met 13 leden en 7 gasten werd de avond geopend door voorzitter Paul Offerman. Na een kort welkom en een voorstelronde die bij Rotary de Rol Call heet, was het de beurt aan Nicole van Bloois, oud voorzitter, die met gebruik van een PowerPoint presentatie de oorsprong en organisatie van Rotary International toelichtte. Vermeldingswaard is dat Rotary in de VS is opgericht in 1905 door Paul Harris. Doel was en is om vanuit je eigen professionaliteit met gelijkgestemden iets te betekenen voor de samenleving. Na 20 jaar waren er al clubs in alle werelddelen. In 1922 in de eerste Rotaryclub van Nederland in Amsterdam opgericht. Nu kennen we wereldwijd 31.000 clubs in 165 landen met 1,2 mln. leden. Nicole liet ons een aantal belangrijke internationale Rotaryprojecten zien zoals En Polio Now en de problemen rondom Plastic in de oceanen. Daarna was er aandacht voor onze eigen club met de activiteiten die wij jaarlijks uitvoeren. In het oog springen daarbij de inzamelactie voor het Almeers Voedselloket, ondersteunen van werkzoekenden met JobRotary, de jaarlijkse Haringparty in samenwerking met de zusterclubs in Almere, faunabeheer en de nieuwe Almere Land Art Rally. Na de koffiepauze werd de avond afgesloten met de onderlinge gesprekken tussen belangstellenden en de clubleden. Gezien de positieve reacties zullen wij dit Rotarycafé vast onderdeel maken van ons jaarprogramma.