Bestuursoverdracht

Woensdag 1 juli stond in het teken van de bestuursoverdracht van onze club. Na de gebruikelijke borrel het diner, dit keer aangevuld met een heerlijk dessert, blikte scheidend voorzitter Paul Offerman terug op een bijzonder jaar. Aanvankelijk leek het jaarprogramma zonder problemen afgewerkt te kunnen worden, maar helaas gooide het Corona virus alles in de war.

Toch keek Paul met tevredenheid terug omdat alle geplande in- en extern sprekers hun bijdrage hebben kunnen leveren. Dat we nu al weer een maand min of meer terugkeren naar de oude situatie is heel plezierig.

Geheel Coronaproef werd de Ambtketting op tafel gelegd en kon de nieuw voorzitter Alie Boorsma haar maidenspeech houden. Alie gaf aan dit jaar te willen besteden aan verbinding en beweging. Het thema is Hollen of stilstaan. De sprekers zijn volgend jaar overwegend vrouwen omdat Alie vindt dat vrouwen prominenter voor het voetlicht moeten komen. Ook zullen alle externe sprekers uit Almere komen.

Ook de naam van de inkomend voorzitter werd bekend gemaakt. Dat is Gijs Visser, lid van de club al vanaf 2007. Gijs was al 2 keer eerder gevraagd, maar zag daar geen kans voor vanwege zijn drukke werkzaamheden. Nu een pensionering in het verschiet lijkt en thuiswerken is ontdekt, neemt hij de uitdaging graag aan om in 2021 voorzitter te worden.

Nadat we volgens een toost uit hebben gebracht op een succesvol Rotaryjaar ging ieder rond 20:00 uur weer huiswaarts.