Sponsorloop

Sponsorloop Columbusschool voor Jeugdsportfonds Almere.

Vrijdag 13 oktober om 12.30 startschot sponsorloop, finish om 12:15u, georganiseerd door:

Rotaryclub Almere Weerwater en de Columbusschool.

Ruim 300 kinderen staan klaar aan de start, verdeeld over 2 parcoursen (hoofdgebouw en dependance) om zoveel mogelijk rondjes te rennen om hiermee geld op te halen voor 2 goede doelen:

2 goede doelen:

Doel 1 Jeugdfonds: de opbrengst van deze sponsorloop is voor de helft bestemd voor de Columbusschool zelf en is voor de andere helft bestemd voor het Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds Almere. De Columbusschool gaat met het geld de educatieve belettering van de school en het schoolplein betalen. Dit jeugdfonds in Almere geeft kansen aan kinderen en jongeren uit gezinnen in Almere waar niet genoeg geld is om lid te worden van een sportvereniging of voor muziekles. Zo betaalt bijvoorbeeld het Jeugdsportfonds Almere, voor deze kinderen, de contributie direct aan een sportclub.

Er is ruim € 3.000 opgehaald, voor de helft voor het Jeugdsport en cultuurfonds Almere en voor de andere helft voor een goed doel van de school zelf.

Jeudsport & cultuurfonds Almere: Hiermee geven de kinderen van de Columbusschool in Almere Poort de kinderen die opgroeien in armoede ook de mogelijkheid om mee te doen! Het Jeugdfonds in Almere geeft kansen aan kinderen en jongeren uit gezinnen in Almere waar niet genoeg geld is om lid te worden van een sportvereniging of een instrument te bespelen. Zo betaalt het Jeugdsportfonds Almere een gedeelte van de contributie voor deze kinderen.

De coördinator van het Jeugdsportfonds Almere, Josta Visser, is super blij met de cheque van € 1.500 die ze namens het Jeugdsportfonds mocht aannemen van Arend-Pieter van Westrhenen, voorzitter van Rotary Club Almere Weerwater. “Wij zijn, als jeugdfonds, erg blij met deze cheque. Niet alleen kunnen wij hiermee weer meer kinderen helpen die opgroeien in armoede maar voor ons is het ook erg waardevol dat het vanuit de kinderen van de Columbusschool komt. Hopelijk neemt dit ook de schaamte bij kinderen of ouders weg om een aanvraag te doen bij het Jeugdsportfonds. Neem vooral contact op met de intermediair op u school en dan zorgen wij dat ook u kind ook kan sporten!” aldus Josta Visser. De donatie voor het Jeugdsportfonds was de helft van de totale opbrengt van de sponsorloop.

Doel 2: Belettering van de school:

De andere helft komt ten goede voor de educatieve belettering van de school en opknappen van het schoolplein van de Columbusschool. Dus op een deur komt “deur” en op de trap komt “Trap”. De betreffende cheque wordt door Riet Leguit, “een mooiere naam kan je in het onderwijs niet hebben” , directeur van de Columbusschool, in ontvangst genomen wederom uit de handen van de voorzitter van RCAW.

Welke spelletjes zijn er:

zaklopen

eier lopen