Creatief samen met vluchtelingen

Afgelopen vrijdag 19 februari 2016) zijn we gestart met creatieve workshops met de vluchtelingen in de PI.

Kunstenaars van STA-ART hadden enthousiast op de oproep van Marjon Verkleij gereageerd. Komende woensdagmiddag is de volgende workshop en dan zal er ook schilderen bijkomen.

De start was wat onwennig, maar toen we eenmaal geïnstalleerd waren in een zaal en de papieren en stenen waren uitgedeeld, gingen de mannen en één vrouw gedreven aan de slag. Een drietal mensen waren begonnen met speksteen bewerken, anderen werkten met houtskool en ook is men met potlood gaan schetsen. De twee uurtjes vlogen om, de resultaten waren mooi, maar vooral was men ontspannen en gezellig bezig. De workshop van vrijdag werd begeleid door  Grace Vendel, Ina van de Nes, Els van Fouken en Marieke van Amerongen.

De Rotary heeft het initiatief genomen en het materiaal betaald -  van ons budget opgebracht door het benefiet diner - dat door Barend van Zwieten met korting is verstrekt.