Verslag bezoek RC Alphen aan RC Gent-Noord 19 maart 2011

Rotaryclub Alphen aan den Rijn bezocht zusterclub Rotaryclub Gent-Noord op zaterdag 19 maart 2011.

23 deelnemers uit Alphen aan den Rijn verzamelden zich om 07.30 uur aan de Tankval waar het bedrijf van Winfried Ponsioen is gevestigd; veel parkeerruimte en een gemakkelijke aansluiting naar de N11. Met een touringcar van BOVO vertrokken wij comfortabel om kwart voor acht richting Gent centrum waar wij om tien uur arriveerden, een half uur vóór afgesproken tijdstip. Hennie en Marianne voegden zich bij de groep die daarmee op 25 kwam.

De ontvangst was in het restaurant van museum ’t Stam, koffie thee en heerlijke croissants verwelkomden ons. We maakten kennis met nieuwe leden uit Gent en begroetten reeds bekende gezichten. Onder leiding van gidsen werden we door het museum geloodst. Twee uur is te kort voor een goede bezichtiging van dit werkelijk prachtige museum, velen hoorde ik aangeven dat zij beslist nog eens terugwillen.

Na het museum wandelden we naar een taxiboot, daar werden we gelaafd uit een koffer van de Volvo van Guy en gingen aan boord voor een vaartocht naar Gent centrum en een gegidste kijk vanaf het water op Gent.

Na een bezoek aan een “frietkot” waar we op straat ons tegoed deden aan Belgische frieten en ander frituur-lekkers.

In twee groepen hadden we een interessante stadswandeling onder begeleiding van stadsgidsen.

Het was de hele dag prachtig weer en dat is met zo’n programma wel heerlijk. Velen namen daarna een drankje op één van de overvolle terrassen in het gezellig drukke centrum van Gent.

Na een heerlijk en gezellig diner in het nieuwe “brasserie Bord’eau” werden we door de touringcar opgewacht en weer in Alphen aan den Rijn afgezet waar wij onze auto’s om 23.30 uur in het toch enigszins afgelegen gebied niet “op kistjes” terugvonden.

Het was leuk en gezellig, wat is Gent toch een prachtige stad.

Ton de Ree