Beroepenmarkt 29 januari 2019

De beroepenmarkt Amersfoort wordt georganiseerd op dinsdag 29 januari 2019. Dit evenement bestaat al meer dan tien jaar. Het geeft middelbare school leerlingen een uitgelezen kans om te luisteren naar mensen die enthousiast vertellen over hun beroep. Alle leerlingen uit (voor)eindexamenklassen en hun ouders zijn welkom vanaf 18.45 uur op het Corderius College in Amersfoort.

Meer dan 10 jaar geleden startte de Rotary met het initiatief om mensen over hun beroep te laten vertellen zodat leerlingen inspiratie opdoen voor de keuze voor hun vervolgonderwijs.Jaarlijks komen circa 1700 mensen op zo’n avond, waar ze in drie rondes de kans krijgen teluisteren en vragen te stellen. Jaarlijks zijn er wel 70 sprekers, die werken in de zorg, bij defensie, als hovenier, als aannemer, in de horeca of in ICT.