Rotary Golf 2013/2014: Golf spelen voor fellowship èn een lokaal goed doel

Aan de deelnemende golfers van Rotaryclub Amersfoort-Regio

De wedstrijdcommissie is verheugd dat 16 golfers zich voor het seizoen 2013-2014 hebben aangemeld. Het afgelopen seizoen sloten wij af met een overwinning van Leo Parmentier, waarvoor hulde!

Evenwel: het heeft te lang geduurd voor alle wedstrijden gespeeld werden en aan de finaleronde begonnen kon worden. Op de een of andere manier hadden velen moeite met het wedstrijdschema, de speelvorm leidde wel eens tot vragen en bleken de (vele) golfafspraken moeilijk vast te leggen. Mede ook omdat verliezers weer opnieuw konden instromen duurde de hele competitie langer dan wij hadden verwacht.

Daarom: nu een eenvoudige competitie die snel te realiseren is dankzij de poule-indeling met een simpele speelwijze (Stableford).

Spelregels:

1.

Het inschrijfgeld bedraagt € 50,- en zoals bekend wordt de gehele opbrengst (€ 800,-) besteed aan een lokaal goed doel, e.e.a. in overleg met de fundraising commissie. Wij verzoeken je om dit bedrag vóór 1 november 2013 over te maken op rekening 415190150 t.n.v. Rotaryclub Amersfoort-Regio o.v.v. Regio Golf

2.

De speelperiode is vanaf heden tot uiterlijk 1 mei 2014. In de maand mei 2014 wordt de finale gespeeld

3.

De playing handicap bedraagt maximaal 36

4.

De 16 deelnemers worden verdeeld d.m.v. loting over 4 poules van 4 personen

5.

Binnen een poule speelt elke speler 1x tegen één van de andere 3 spelers

6.

De eerstgenoemde speler van een poule is verantwoordelijk voor een goed wedstrijdverloop in de betreffende poule en houdt “voeling” met de andere spelers m.b.t. het tijdig spelen van de wedstrijden. Probeer minimaal één wedstrijd nog dit jaar te spelen en de andere één of twee vóór 1 mei 2014.

7.

Er wordt gespeeld volgens de Stableford puntentelling; het is dus mogelijk dat een wedstrijd gelijk eindigt

8.

Poulewinnaar is diegene die de meeste punten heeft behaald; bij gelijk aantal punten is de onderlinge wedstrijd bepalend en als dat geen uitsluitsel oplevert de laatste 9 (of 3) holes van die onderlinge wedstrijd.

9.

De 4 poulewinnaars spelen in mei 2014 de finale

10.

Uitslagen worden doorgegeven aan Peter van Zelst, het liefst per mail

Poule-indeling

Poule A: Leo Parmentier, Bernard van Schaik, Sebo Jan Eelkman Rooda, Huub Geurtsen

Poule B: Gé Stenger, Jaap Camman, Jeroen Koevermans, Dennie van de Vijzel

Poule C: Peter van Zelst, Henk Rigter, Wijnand van Haselen, Dirk Spek

Poule D: Jan Heystek, Kees van de Vendel, Max von Devivere, Ted Viergever*

* Ted speelt 9 holes, dientengevolge zijn tegenstanders ook!

De wedstrijdcommissie, bestaande uit Jan Heystek, Gé Stenger en Peter van Zelst, wenst u allen veel golfplezier!