22 augustus 2019: Schoolmeubels voor Wa

Rotaryclub Amersfoort-Regio is samen met zusterclub Erwitte-Hellweg bezig met een schoolmeubelproject in Ghana. De bedoeling is dat daar een werkplaats voor de fabricage van schooltafels- en -stoelen komt. Op dit moment zijn ze bezig met het inventariseren en daarna aankopen van de benodigde machines en gereedschappen. In Ghana zijn de broeders FIC bezig met het gereedmaken van het gebouwtje.

De nieuwe Louis Ruttenschool in Wa, Ghana, waarvoor de eerste meubels bestemd zijn, gaat in het najaar open terwijl de productie niet eerder dan volgend jaar kan starten. Een probleempje dus, maar er is ook een oplossing voor gevonden.

MBO Amersfoort heeft namelijk een hele partij fantastische tafels en stoelen aangeboden, om precies te zijn 54 dubbele tafels en 115 stoelen. Deze kunnen voorlopig in de klaslokalen worden gebruikt totdat de workshop gaat produceren en daarna in de nog te bouwen eetzaal. Ze zijn namelijk multifunctioneel. De broeders FIC zijn laaiend enthousiast over dit aanbod: het helpt hen van twee problemen af.

De spullen stonden in de MBO-gebouwen aan de Leusderweg en de Valutaboulevard. Pot Verhuizingen was wederom zo vriendelijk om de meubels op te halen en tijdelijk op te slaan. Rotaryclub Amersfoort-Regio heeft op 22 augustus een en ander in een container geladen om hem zo spoedig mogelijk naar Ghana te sturen met de meubels, door lid Max von Devivere geregelde laptops en gereedschap voor de werkplaats.