2010-12-25 Kerstlichtjes voor Water levert ruim €10.000 op

Kerstlichtjes voor Water levert ruim €10.000 op

Ook dit jaar was de actie “Kerstlichtjes voor Water” van Rotaryclub Amersfoort-Regio weer een groot succes. Er werd een ca. 15 meter hoge kerstboom op de Varkensmarkt in Amersfoort  geplaatst en bedrijven konden de kerstlichtjes voor €2 per lichtje sponsoren.  Met deze actie is de opbrengstdoelstelling van €10.000 ruim gehaald en daardoor kon een waterproject in Sunyani, Ghana, worden gerealiseerd.  Het gaat om de aanleg van een watervoorziening voor een technische school: een gemechaniseerde boorput met pomp voor de primaire watervoorziening, omdat de aanwezige publieke voorziening niet werkt, en een voorziening om regenwater op te vangen en te gebruiken voor sanitaire doeleinden. Het belang van een betrouwbare voorziening voor de studenten is groot. Het gaat om drinkwater en ook om een voorziening ter verhoging van de hygiëne. Primaire levensbehoeften dus. De aanleg hiervan kon dankzij vele sponsors onlangs starten!