Aspergefestival Leusderweg 2011-05-14 Eerste Aspergefestival Leusderweg groot succes

Eerste Aspergefestival Leusderweg groot succes

Rotaryclub Amersfoort-Regio organiseerde in samenwerking met enkele winkeliers van de Leusderweg het jaarlijks terugkerende Aspergefestival Leusderweg waarvan de opbrengst bestemd is voor een lokaal goed doel. Dit jaar werd dat gehouden op 7 en 14 mei en was de opbrengst bedoeld voor de inrichting van de familiekamer van een nieuw op te zetten unit voor palliatieve terminale zorg op Zon & Schild. Dit wordt de eerste unit van dien aard bij een psychiatrische instelling in Nederland.

Het aspergefestival werd mede mogelijk gemaakt door winkeliers van de Leusderweg. Groentehal "De Gruiterij" kocht de asperges in, Wijnkoperij Henri Bloem verzorgde de inkoop van de wijn, Keurslagerij Rudolf Blom leverde de slagersachterham aan.

Meer over dit aspergefestival kunt u lezen op de speciale website: www.aspergefestival-leusderweg.nl .

We kunnen terugkijken op een heel geslaagde actie op twee zonovergoten dagen. Dankzij de voortreffelijke samenwerking met de deelnemende lokale winkeliers en de brede inzet van de Rotaryleden en hun partners en kinderen kon een nettoresultaat behaald worden van ruim € 2.900. Aangevuld vanuit de opbrengst van andere acties van Rotaryclub Amersfoort-Regio zal hiermee de familiekamer worden ingericht.

Rotaryclub Amersfoort-Regio is blij dit goede doel te kunnen steunen.