2011-12-09 Kerstlichtjes officieel ontstoken

Kerstlichtjes voor Water officieel ontstoken

Op vrijdag 9 december heeft voorzitter Menno Broers van Rotaryclub Amersfoort-Regio samen met Jan Peter van den Bovenkamp van Accord Uitzendbureau Amersfoort de actie Kerstlichtjes voor Water officieel gestart door het symbolisch ontsteken van de lichtjes van de Kerstboom op de Varkensmarkt en het starten van de diashow met logo’s van de hoofdsponsor en sponsoren van bedragen vanaf € 500 die tijdens winkelopeningstijden draait. Ook dit jaar staat er met de hulp van de gemeente Amersfoort en van Louis Cirkel Groenvoorziening weer een prachtige boom.

Jaar na jaar bouwen we aan een traditie die hopelijk vele jaren stand zal houden en die aan de Varkensmarkt extra sfeer geeft in deze donkere dagen.

Nog belangrijker is natuurlijk dat deze traditie onze club de kans geeft om ieder jaar een flink bedrag op te halen voor onze goede doelen.

Wij doen dat dit jaar om geld op te halen voor een waterproject in Ghana. Het gaat om de aanleg van een watervoorziening voor de universiteit in Wa: een gemechaniseerde boorput met pomp voor de primaire watervoorziening, omdat de aanwezige voorziening totaal ontoereikend is. Het belang van een betrouwbare voorziening voor de studenten is groot. Het gaat om drinkwater en ook om een voorziening ter verhoging van de hygiëne. Primaire levensbehoeften dus!

Ook dit jaar laten vele oude en nieuwe sponsors zich, ondanks de economische tegenwind, van hun beste kant zien! Een mooi voorbeeld daarvan is Accord Uitzendbureau dat zich, als nieuwe sponsor, meteen bereid heeft verklaard om met het afnemen van 750 lampjes op te treden als hoofdsponsor van onze actie. De Rotaryclub wil deze sponsoren van ook van harte bedanken voor hun medewerking.

Helaas zijn nog niet alle kerstlichtjes gesponsord. Ook u kunt nog mee doen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar deze link.