Wijn voor Water Voorjaar 2012 brengt bijna €2150 op!

Wijn voor Water Voorjaar 2012 brengt bijna €2.150 op!

Zomerse wijnen voor op het terras of bij de BBQ!

Wijn voor Water
Onder deze slogan houdt onze Rotaryclub Amersfoort-Regio zijn traditionele wijnactie om fondsen te werven voor het steunen van zijn Community-Service-acties acties in het algemeen en ook nu weer voor ons waterproject “Schoon water voor Ghana” in het bijzonder. Het gaat net als bij onze najaarsactie weer om drinkwatervoorziening voor de universiteit van Wa, in het noordwesten van Ghana.

Dit jaar vond de zéér geslaagde proeverij, met speciaal bij de wijnen geselecteerde hapjes, plaats op 28 april. Er werden naast stokbrood en crackers diverse soorten vleeswaren/worst en diverse soorten kaas gepresenteerd om een goed idee te krijgen van de wijn/spijs smaak.

Proefflessen en spijs/stokbrood etc gesponsord door Geurtsen Wijnimport.

Zoals altijd was er een aanbod van speciaal voor deze proeverij geselecteerde wijnen, maar kon er ook buiten dit aanbod worden besteld uit het gehele assortiment van Geurtsen Wijnimport. Hier werd volop gebruik van gemaakt. Op de proeverij waren veertien soorten wijn te proeven waarvan 606 flessen zijn verkocht. Daarnaast zijn van 23 andere wijnen 375 flessen verkocht. In totaal dus 981 flessen voor het goede doel.

De opbrengst van deze actie was bijna €2.150!