Buitenterras van Verpleeghuis De Lichtenberg opgeknapt

Buitenterras De Lindenhof van Verpleeghuis De Lichtenberg opgeknapt

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\4- Activiteiten\De Acties\Opknappen buitenterras Verpleegtehuis De Lichtenberg\081219024429_lichtenberg 1.JPG

Met het Aspergefestival Leusderweg 2013 zijn door de verkoop van zelfgebakken aspergequiches, aspergepakketten met asperges, eieren, beenham en wijn en aspergelikeurbonbons fondsen gegenereerd om het opknappen van het buitenterras van de Lindenhof van Verpleeghuis De Lichtenberg in Amersfoort mogelijk te maken. Rotaryclub Amersfoort-Regio heeft daartoe voor de derde keer het ‘Aspergefestival Leusderweg’ georganiseerd op de zaterdagen 18 en 25 mei 2013 op twee locaties aan de Leusderweg in Amersfoort.

K:\Website Rotary\4- Activiteiten\De Acties\Opknappen buitenterras Verpleegtehuis De Lichtenberg\vphlichtenberg_kleiner.jpg

Het geld is besteed aan het vervangen van de bestrating bij de renovatie van het buitenterras van de Lindenhof van Verpleeghuis De Lichtenberg. De bestrating en beplanting zijn medio april door leden van Rotaryclub Amersfoort-Regio verwijderd en daarna is het met de opbrengst van de actie opnieuw bestraat.

K:\Website Rotary\4- Activiteiten\De Acties\Opknappen buitenterras Verpleegtehuis De Lichtenberg\Luchtfoto Verpleeghuis De Lichtenberg met terras.jpg

Het buitenterras (rood omlijnd) wordt gebruikt voor activiteiten ten behoeve van de bewoners en is nu ook voor rolstoelen en rollators eenvoudig toegankelijk geworden.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\4- Activiteiten\De Acties\Opknappen buitenterras Verpleegtehuis De Lichtenberg\terras LHof.jpg

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Terras Lindenhof.JPG

Verpleeghuis De Lichtenberg

In een bosrijke en rustige omgeving in Amersfoort ligt verpleeghuis De Lichtenberg. Door de parkachtige ligging, met wandelpaden die ook begaanbaar zijn met rollator en rolstoel, hebben de bewoners veel bewegingsvrijheid. Op het terrein zelf is een dierenweide met schapen, konijnen, cavia’s en kippen en er is een volière met diverse vogels.

Het prachtig ingerichte, ruime en lichte verpleeghuis biedt een prettige woon- en leefomgeving. Er worden allerlei activiteiten en uitstapjes georganiseerd waar u vrijblijvend aan deel kunnen nemen.

In verpleeghuis De Lichtenberg wordt somatische en psychogeriatrische zorg geboden. Maar er is ook plaats voor revalidatie. Daarnaast is er een dagcentrum voor mensen met geheugenproblemen. U bent welkom in De Lichtenberg met ZZP-indicatie 5 t/m 10.

Verpleeghuis De Lichtenberg is van oorsprong een protestants-christelijk huis, maar het staat nu uitdrukkelijk open voor alle gezindten.