Kerstlichtjesactie 2014 voor Drinkwater en Sanitair voor scholen in Ghana brengt bijna € 5.500 op

Opbrengst Kerstlichtjesactie 2014 bijna € 5.500,00

Na het succes van voorgaande jaren organiseerde Rotaryclub Amersfoort-Regio ook afgelopen jaar weer de “Kerstlichtjes actie”. Hiertoe is er een kerstboom geplaatst op de Varkensmarkt in Amersfoort.

Kerstlichtjesactie 2014_Page_1

Drinkwater en sanitair voor scholen in Ghana

Dit jaar heeft Rotaryclub Amersfoort-Regio een project voor schoon drinkwater en sanitair voor scholen in Noord Ghana geadopteerd.

Want 39% van de scholen en omliggende dorpen in het noorden van Ghana heeft geen toegang tot water en 74% heeft geen toegang tot een toilet.

Schoolkinderen besteden gemiddeld 3 uur per dag aan het halen van water. Hierdoor hebben zij minder tijd om naar school te gaan. Door gebrek aan schoon water, hygiëne en toiletten breken er vaak ziektes uit. Doordat schoon drinkwater en latrines in de projectgebieden zeer beperkt aanwezig zijn, verspreiden ziektes zich snel. De watergerelateerde gezondheidsproblemen (zoals diarree) hebben niet alleen een effect op de schoolkinderen en hun families, maar belemmeren ook de economische groei van de gemeenschap

Opbrengst

Dit jaar zijn er door Rotaryclub Amersfoort-Regio ruim 2700 lichtjes verkocht met een opbrengst van bijna € 5.500.

Dank aan de sponsoren

Onze dank gaat uiteraard uit naar alle sponsoren die dit succes tot stand hebben gebracht.