Reisverslag van de afsluitende reis van de Ghanaprojecten in juni 2012

We zijn net in Wa aangekomen vanuit Sunyani. Vanochtend hebben we daar de waterinstallatie officieel overgedragen.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1000825.JPG

Het was indrukwekkend te zien, hoe onze partners zich ingespannen hebben. Met relatief weinig middelen hebben ze een technisch hoogstandje gerealiseerd. Het Catholic Technical Institute CTI is o.m. een elektrotechnische opleiding. Studenten hebben allerlei ingenieuze technische snufjes bedacht en toegepast om de pomp te beschermen tegen droogvallen, overinspanning e.d.. De constructie is zeer solide.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1000829.JPG

We hebben in het binnenste van het pomphuis een Rotarysticker aangebracht en in front of the troops, de studenten het Rotaryvaantje overhandigd.Br. Seregeous Dery heeft de hele Rotaryclub uitvoerig bedankt en geprezen en de studenten op het hart gedrukt er zuinig mee om te gaan.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1070221.JPG

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1070265.JPG

Het gaat prima met ons. Hitte, regen, donder en bliksem wisselen elkaar af. We hebben na de waterinstallatie in Sunyani gisteren de cheque overhandigd voor Pope John.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1070314.JPG

Daar was het borehole van 70 meter diep al geslagen.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1070299.JPG

De dankbaarheid en vriendelijkheid die we bij onze partners in ons aller richting ontmoeten is enorm. Gisteren hebben we het computerlokaal met de door ons vervoerde computers in werking mogen zien. Goed om de kleine Ghanezen met trots achter de computers te zien werken.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1070280.JPG

Morgen vervolgen we onze trip vanuit onze huidige plaats Wa naar Tumu en Chinchang.

Dans ter gelegenheid van het schenken van de computers.

Hieronder een foto van de opening van de school en de overhandiging van de computers in Zebilla.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1070761.JPG

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Ghanareis juni 2012\P1070774.JPG