13 december 2012: Kerstlichtjes ontstoken

Kerstlichtjes voor water worden op 13 december officieel ontstoken

Donderdagavond 13 december 2012 zijn de lichtjes van de Kerstboom op de Varkensmarkt door de Rotaryclub Amersfoort-Regio officieel ontstoken. Rond 18:30 uur zijn zo’n 25 mensen onder het genot van een glas champagne getuige geweest van het symbolisch ontsteken van de Kerstlichtjes voor de Kerstactie voor Future Hope.

De verzamelde kinderen hebben na een uitgebreide speech van onze voorzitter,  doormiddel van het ontsteken van sterretjes de aftrap van deze actie verzorgd.

Ook de diashow met logo’s van de hoofdsponsors draait vanaf dat moment tijdens winkelopeningstijden.

cid:image005.jpg@01CDD9F7.35C0F500

Net als vorig jaar plaatst de Rotaryclub een hoge Kerstboom waarin héél veel Kerstlichtjes branden.

cid:image006.jpg@01CDD9F7.35C0F500

De Rotaryclub Amersfoort-Regio doet dit om geld op te halen voor een waterproject in Kolkata (Calcutta). Het gaat om de aanleg van een watervoorziening voor de Future-Hope-school voor straatkinderen in Kolkata. De Future Hope school is uitgegroeid tot een succesvolle en gerespecteerde basis- en middelbare school met meer dan 230 leerlingen, geleid door schoolhoofd Paul Carling. Meerdere leerlingen hebben inmiddels eindexamen gedaan en hebben een baan of zijn doorgestroomd naar hogere opleidingen en zelfs de universiteit. Naast de inwonende kinderen komen ook kinderen uit de lokale sloppenwijken naar de Future-Hope-school. Zo biedt Future Hope ook deze kinderen kansen die ze anders niet gehad hadden. En wij kunnen daar met uw hulp via de essentiële watervoorziening aan bijdragen!

Helaas zijn nog niet alle kerstlichtjes gesponsord. Ook u kunt nog mee doen. Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar deze link.

\\LG-NAS-VAKAR\volume1_public\Data\Mijn Documenten\Rotary\Website Rotary\3- Nieuws\Kerstlichtjes 2012.jpg